Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Ο δρόμος του νερού

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
@Chris Martin Bahr-WWF Canon
Επίπεδο δράσης: 

Ακολουθούμε τον δρόμο του νερού. Ερευνάμε από πού υδρεύεται η πόλη και γειτονιά μας; Ζητάμε να μάθουμε για το δίκτυο ύδρευσης και την πηγή προέλευσης του νερού. Ακολουθούμε τη διαδρομή μιας σταγόνας νερού που στάζει στη βρύση του σπιτιού σε όλη τη διαδρομή, πίσω ως την «πατρίδα» της. Φιλοτεχνούμε ένα σχεδιάγραμμα με τη διαδρομή αυτή. Ερευνούμε αν υπάρχουν στη γειτονιά σπασμένοι σωλήνες, διαρροές νερού που στοιχίζουν σε απώλεια αυτού του πολύτιμου αγαθού. Συζητάμε με τους αρμόδιους για τη διαχείριση του νερού στην πόλη μας. Πόσο νερό καταναλώνει η γειτονιά ή η πόλη μας; Που υπάρχουν σπατάλες; Πόσο γρήγορα διορθώνονται οι βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης;

Τι διαβάζουμε στα ΜΜΜ;

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Αν αντί να κάνουμε τις μετακινήσεις μας με το ΙΧ μας κινηθούμε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα έχουμε την ευκαιρία να χαλαρώσουμε, να ακούσουμε μουσική, να μιλήσουμε στο τηλέφωνο, να διαβάσουμε αλλά και να παρατηρήσουμε τους ανθρώπους γύρω μας.

10 λόγοι για να προτιμήσω τα ΜΜΜ

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Θα ξεκινήσουμε μια ενημερωτική εκστρατεία σε γονείς, φίλους και συγγενείς για τα μαζικά μέσα μεταφοράς. Αλλά αντί να αναλωθούμε στα κλασικά επιχειρήματα, τόσα καύσιμα και τόσες εκπομπές θα προσεγγίσουμε το ζήτημα από μια λίγο διαφορετική σκοπιά.

Τι μας προσφέρουν τα μέσα που δεν μας το προσφέρει το ΙΧ; Τι είναι αυτό που μπορούμε να κάνεις σε ενα μετρό η σε ενα λεωφορείο που δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε στο δικό μας αυτοκίνητο; Να διαβάσουμε; Να χαλαρώσουμε και να χαζέψουμε από το παράθυρο; Να κάνουμε νέους φίλους;

Το δικό μας πάρκο

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Πόσοι πράσινοι χώροι υπάρχουν στην γειτονιά του σχολείου. Ποιός τους διαχειρίζεται; Σε τι κατάσταση είναι; Είναι καθαροί; Έχουν κούνιες; Θα μπορούσαν να έχουν; Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Ας κάνουμε με την τάξη μας μια βόλτα στην γειτονία κι ας καταγράψουμε τους ανοιχτούς χώρους που μας άρεσαν κι αυτούς που θα μπορούσαν να μας αρέσουν αν ήταν αλλιώς. Όταν γυρίσουμε στην τάξη θα καταλήξουμε σε ένα ή δύο που μας ενδιαφέρουν περισσότερο. Θα γράψουμε ένα γράμμα στον δήμο ζητώντας πληροφορίες για το νομικό καθεστώς και τον υπεύθυνο φορέα διαχείρισης. Θα κάνουμε έναν καταιγισμό ιδεών στην τάξη για λύσεις και ιδέες απλές και εφαρμόσιμες και θα τις χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες: Τι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας (η τάξη), τι θα κάνουμε με τη βοήθεια της γειτονιάς, των γονιών μας, των φίλων μας, τι θα πρέπει να κάνει ο δήμος. Τέλος, ας υιοθετήσουμε συμβολικά τον χώρο αυτόν και ας τον αναδείξουμε, ας ευαισθητοποιήσουμε τους κατοίκους, ας οργανωθούμε ώστε κάποια μαθήματα να γίνονται εκεί, ας κάνουμε εθελοντικές δράσεις με την γειτονιά, ας πιέσουμε τον δήμο να υλοποιήσει τις δράσεις που προτείναμε.

Αφήνω τον γόνο να γίνει γονιός

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Tι ψάρια θα πιάσουμε φέτος και κυρίως τι ψάρια θα φάμε; Το ξέρετε ότι και τα ψάρια έχουν επιτρεπόμενα μεγέθη που πρέπει να τηρούμε είτε ως καταναλωτές είτε ως ψαράδες;

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε; Να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα με τα επιτρεπόμενα μεγέθη και να την διανέμουμε σε σημεία πώλησης και κατανάλωσης ψαριών στη γειτονιά μας.

Όχι στην σπατάλη!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Σίγουρα έχει τύχει να πάμε σε ένα εστιατόριο πολύ πεινασμένοι και να παραγγείλουμε λίγο περισσότερο από όσο μπορούμε τελικά να φάμε. Είτε παραγγείλαμε τον μισό κατάλογο γιατι θέλαμε να τα δοκιμάσουμε όλα, είτε πεινούσαμε και αποφασίσαμε να «παραγγείλουμε κι άλλα για να μας φτάσουν!» η ουσία είναι ότι το γεύμα τέλειωσε και βρισκόμαστε απειλητικά περιτριγυρισμένοι από μισοτελειωμένες μερίδες μέσα σε μισογεμάτα πιάτα. Μαζί με τα χρήματα μας κλαίμε και το «χαμένο φαγητό». Τι μπορούμε να κάνουμε;

Τα περισσεύματα της γειτονιάς

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Κι ενώ πολλοί συνάνθρωποί μας δεν έχουν να φάνε, εκατομμύρια τόνοι φαγητού και ποτού πετιούνται στα σκουπίδια κάθε χρόνο. Αν αυτό συγκεντρωθεί από περισσότερα σπίτια τότε το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό. Αρκεί να βρεθεί κάποιος να αναλάβει την πρωτοβουλία. Αν η ομάδα μας είναι έτοιμη για δράση, καλό θα είναι να επικοινωνήσει με ένα κοινωνικό φορέα που κάνει αντίστοιχη δουλειά για να ζητήσει βοήθεια και καθοδήγηση.

Το πεζοδρόμιο μας

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Ας καταγράψουμε τις ανάγκες συντήρησης/βελτίωσης των πεζοδρομίων που υπάρχουν στη γειτονιά μας. Ποιά είναι χαλασμένα, ποιά είναι επικίνδυνα γιατί κάποια πλάκα λείπει ή προεξέχει; Ποιά είναι πολύ στενά; Χωράνε τα παιδικά καρότσια; χωράνε τα αναπηρικά καρότσια; έχουν ράμπα ώστε να μπορούν να ανεβαίνουν ή να κατεβαίνουν αυτά; Υπάρχει σήμανση ή και κολονάκια ώστε να μην τα καταλαμβάνουν αυτοκίνητα/μηχανές; Που θα μπορούσαν να μπουν γλάστρες ή παρτέρια; Τι γίνεται με τους καρπούς των δέντρων που είναι φυτεμένα; ποιός τους μαζεύει, ποιός τα φροντίζει. Μετά την πρώτη καταγραφή θα κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις που θα καταθέσουμε στο δημοτικό συμβούλιο. Είμαστε κι εμείς δημότες κι άρα έχουμε δικαιώματα!

Η γειτονιά που ονειρευόμαστε

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Αφού δουλέψουμε στην τάξη τη δική μας ιδανική γειτονιά, δημιουργούμε ένα ερωτηματολόγιο για τους κατοίκους της περιοχής. Το ερωτηματολόγιο θα απαντάει βασικά στο τι μου αρέσει στη γειτονιά μου, τι θα άλλαζα, σε τι άλλες δυνατότητες/χρήσεις θα' θελα να είχα πρόσβαση, πως θα πρασίνιζα την γειτονιά μου, πως θα προστάτευα το περιβάλλον εδώ που ζω, πως θα βελτίωνα τη ζωή μου και θα ομόρφαινα την γειτονιά μου. Με το ερωτηματολόγιο λοιπόν ανα χείρας ξεχυνόμαστε στη γειτονιά, στους γονείς, στους φίλους, στις τοπικές επιχειρήσεις να μαζέψουμε όσο περισσότερες απόψεις μπορούμε. Έπειτα επεξεργάζομαστε τα αποτελέσματα, ομαδοποιούμε τις ιδέες και τις λύσεις και ετοιμάζουμε μια εκδήλωση στο σχολείο μας ή στην δημοτική βιβλιοθήκη για να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της δουλειάς μας στην γειτονιά και στους αρμόδιους φορείς.

Ας φτιάξουμε ένα κοινοτικό λαχανόκηπο

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
@global warming images-WWF canon
Επίπεδο δράσης: 

Αρκετοί δήμοι και στην Ελλάδα αρχίζουν να διαθέτουν εκτάσεις, παρακινώντας τους κατοίκους των αστικών κέντρων να ασχοληθούν με τη γη, όχι μόνο για λόγους οικονομίας, αλλά και για να βρουν διέξοδο από τη δύσκολη καθημερινότητα. Κάθε δήμος δεσμεύει μια μεγάλη έκταση και τη χωρίζει σε μικρά αγροτεμάχια, τα οποία παραχωρεί στους δημότες του, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και προϋποθέσεων. Προτεραιότητα έχουν οι άνεργοι και οικονομικά αδύναμοι πολίτες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν σε δική τους έκταση, φυτά εποχής, με βιολογική μέθοδο και με την πλήρη επιστημονική υποστήριξη γεωπόνων του δήμου. Ένα μικρό μέρος της σοδειάς πηγαίνει μέσω του Δήμου σε κοινωνικά παντοπωλεία ή και ιδρύματα. Ρόλος μας λοιπόν να εμπνεύσουμε τον δήμο και τους συνδημότες μας για να ξεκινήσουμε τον δικό μας λαχανόκηπο.

Σελίδες