Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πράσινη πόλη

Εδώ θα διαβάσετε νέα, αποστολές και γενικότερα δημοσιεύσεις που αφορούν τη ζωή στην πόλη.

Τα μικρά σποράκια

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
@Jurgen Freund-WWF Canon
Επίπεδο δράσης: 

Η ιδέα είναι απλή. Διαλέγουμε όμορφα φυτά που να χρειάζονται λίγο νερό και φροντίδα όπως πχ αρωματικά, ή μεσογειακούς θάμνους, βρίσκουμε ή συλλέγουμε σπόρους, τους φυτεύουμε σε μικρά γλαστράκια (που μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας ανακυκλώνοντας συσκευασίες) στην τάξη μας όπου μπορούμε να τους φροντίζουμε τις πρώτες εβδομάδες της ζωής τους κι όταν τα γλαστράκια μας είναι έτοιμα τα χαρίζουμε σε νοικοκυριά, καταστήματα κι επιχειρήσεις της γειτονιάς ώστε να ομορφύνουν τα μπαλκόνια, τα πεζοδρόμια κι οι είσοδοι των μαγαζιών.

Το δικό μας πάρκο

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Πόσοι πράσινοι χώροι υπάρχουν στην γειτονιά του σχολείου. Ποιός τους διαχειρίζεται; Σε τι κατάσταση είναι; Είναι καθαροί; Έχουν κούνιες; Θα μπορούσαν να έχουν; Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Ας κάνουμε με την τάξη μας μια βόλτα στην γειτονία κι ας καταγράψουμε τους ανοιχτούς χώρους που μας άρεσαν κι αυτούς που θα μπορούσαν να μας αρέσουν αν ήταν αλλιώς. Όταν γυρίσουμε στην τάξη θα καταλήξουμε σε ένα ή δύο που μας ενδιαφέρουν περισσότερο. Θα γράψουμε ένα γράμμα στον δήμο ζητώντας πληροφορίες για το νομικό καθεστώς και τον υπεύθυνο φορέα διαχείρισης. Θα κάνουμε έναν καταιγισμό ιδεών στην τάξη για λύσεις και ιδέες απλές και εφαρμόσιμες και θα τις χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες: Τι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας (η τάξη), τι θα κάνουμε με τη βοήθεια της γειτονιάς, των γονιών μας, των φίλων μας, τι θα πρέπει να κάνει ο δήμος. Τέλος, ας υιοθετήσουμε συμβολικά τον χώρο αυτόν και ας τον αναδείξουμε, ας ευαισθητοποιήσουμε τους κατοίκους, ας οργανωθούμε ώστε κάποια μαθήματα να γίνονται εκεί, ας κάνουμε εθελοντικές δράσεις με την γειτονιά, ας πιέσουμε τον δήμο να υλοποιήσει τις δράσεις που προτείναμε.

Το πεζοδρόμιο μας

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Ας καταγράψουμε τις ανάγκες συντήρησης/βελτίωσης των πεζοδρομίων που υπάρχουν στη γειτονιά μας. Ποιά είναι χαλασμένα, ποιά είναι επικίνδυνα γιατί κάποια πλάκα λείπει ή προεξέχει; Ποιά είναι πολύ στενά; Χωράνε τα παιδικά καρότσια; χωράνε τα αναπηρικά καρότσια; έχουν ράμπα ώστε να μπορούν να ανεβαίνουν ή να κατεβαίνουν αυτά; Υπάρχει σήμανση ή και κολονάκια ώστε να μην τα καταλαμβάνουν αυτοκίνητα/μηχανές; Που θα μπορούσαν να μπουν γλάστρες ή παρτέρια; Τι γίνεται με τους καρπούς των δέντρων που είναι φυτεμένα; ποιός τους μαζεύει, ποιός τα φροντίζει. Μετά την πρώτη καταγραφή θα κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις που θα καταθέσουμε στο δημοτικό συμβούλιο. Είμαστε κι εμείς δημότες κι άρα έχουμε δικαιώματα!

Η γειτονιά που ονειρευόμαστε

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Αφού δουλέψουμε στην τάξη τη δική μας ιδανική γειτονιά, δημιουργούμε ένα ερωτηματολόγιο για τους κατοίκους της περιοχής. Το ερωτηματολόγιο θα απαντάει βασικά στο τι μου αρέσει στη γειτονιά μου, τι θα άλλαζα, σε τι άλλες δυνατότητες/χρήσεις θα' θελα να είχα πρόσβαση, πως θα πρασίνιζα την γειτονιά μου, πως θα προστάτευα το περιβάλλον εδώ που ζω, πως θα βελτίωνα τη ζωή μου και θα ομόρφαινα την γειτονιά μου. Με το ερωτηματολόγιο λοιπόν ανα χείρας ξεχυνόμαστε στη γειτονιά, στους γονείς, στους φίλους, στις τοπικές επιχειρήσεις να μαζέψουμε όσο περισσότερες απόψεις μπορούμε. Έπειτα επεξεργάζομαστε τα αποτελέσματα, ομαδοποιούμε τις ιδέες και τις λύσεις και ετοιμάζουμε μια εκδήλωση στο σχολείο μας ή στην δημοτική βιβλιοθήκη για να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της δουλειάς μας στην γειτονιά και στους αρμόδιους φορείς.

Ας φτιάξουμε ένα κοινοτικό λαχανόκηπο

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
@global warming images-WWF canon
Επίπεδο δράσης: 

Αρκετοί δήμοι και στην Ελλάδα αρχίζουν να διαθέτουν εκτάσεις, παρακινώντας τους κατοίκους των αστικών κέντρων να ασχοληθούν με τη γη, όχι μόνο για λόγους οικονομίας, αλλά και για να βρουν διέξοδο από τη δύσκολη καθημερινότητα. Κάθε δήμος δεσμεύει μια μεγάλη έκταση και τη χωρίζει σε μικρά αγροτεμάχια, τα οποία παραχωρεί στους δημότες του, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και προϋποθέσεων. Προτεραιότητα έχουν οι άνεργοι και οικονομικά αδύναμοι πολίτες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν σε δική τους έκταση, φυτά εποχής, με βιολογική μέθοδο και με την πλήρη επιστημονική υποστήριξη γεωπόνων του δήμου. Ένα μικρό μέρος της σοδειάς πηγαίνει μέσω του Δήμου σε κοινωνικά παντοπωλεία ή και ιδρύματα. Ρόλος μας λοιπόν να εμπνεύσουμε τον δήμο και τους συνδημότες μας για να ξεκινήσουμε τον δικό μας λαχανόκηπο.

Κομποστοποίηση τώρα και στο σπίτι!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Αν έχουμε κήπο ή βεράντα, λίγη καλή διάθεση και λίγα πράσινα υπολείμματα μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας κομπόστ. Τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε είναι το τι μπορούμε να κομποστοποιήσουμε (πχ όχι υπολείμματα μαγειρεμένου φαγητού με λάδια κλπ), τι είδους κάδο να επιλέξουμε ή πως να τον φτιάξουμε μόνοι μας, τι συντήρηση χρειάζεται (τακτικό ανάδεμα, αερισμός, βοηθητικά αποσύνθεσης, γαιοσκώληκες κλπ) και πόσος χρόνος θα χρειαστεί (το κομπόστ χρειάζεται κάποιους μήνες για να γίνει σωστά οπότε οπλιστείτε με υπομονή). Κάποιοι δήμοι παρέχουν δωρεάν συμβουλές και κάδους κομποσοποιησης στους δημότες τους οπότε δεν χάνουμε κάτι να ρωτήσουμε. Αν λοιπόν κάναμε την αντίστοιχη δράση στο σχολείο και μας άρεσε καιρός να πείσουμε και τους γονείς μας για την χρησιμότητα της! Συντονιστείτε, φωτογραφίστε, διαγωνιστείτε!

Οι κάθετοι κήποι του μέλλοντος!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Ωραία τα λέμε αλλά εσείς δεν έχετε πρόσβαση στην ταράτσα και στο μικροσκοπικό μπαλκόνι σας πρέπει να χωρέσετε και την απλώστρα και την σφουγγαρίστρα και την άμμο της γάτα; Υπάρχει λύση και για εσάς: ένας κάθετος κήπος και μάλιστα φαγώσιμος! Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ένας τοίχος στον οποίο να έχετε πρόσβαση και να έχει ήλιο τουλάχιστον 4 ώρες την ημέρα, λίγα εργαλεία, καλή διάθεση και ευρηματικότητα.

Το δικό μας κυνήγι θησαυρού

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Αν στην γειτονιά υπάρχει κάποιο πάρκο, αλσάκι ή κάποιος άλλος μεγάλος ανοιχτός χώρος μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια εφαρμογή όπως αυτή http://www.huntzz.com/ για να φτιάξουμε ένα ολοδικό μας παιχνίδι θησαυρού. Μάλιστα μόλις το φτιάξουμε το ανεβάζουμε στον χάρτη της Καλύτερης Ζωής και ψάχνουμε να βρούμε για ποιους άλλους ανοιχτούς χώρους υπάρχουν αντίστοιχα κυνήγια ώστε την επόμενη φορά που θα τους επισκεφτούμε να μην ξεχάσουμε να παίξουμε κι εμείς. Για πιο παραδοσιακά παιχνίδια θησαυρού αν δεν θέλουμε να καταφύγουμε και πάλι στην τεχνολογία μπορούμε να φτιάξουμε κάτι πιο απλό όπως αυτό το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού στον Υμηττό.

Ένα δώρο για την πόλη μας

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Έχετε σκεφτεί ότι θα μπορούσαμε την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, δασοπονίας, γης κ.ο.κ να κάνουμε κι εμείς ένα δώρο στη γη; Ας διοργανώσουμε μια δεντροφύτευση σε ένα πρόσφατα καμένο δάσος σε συνεργασία με το Δασαρχείο και την Διεύθυνση Αναδασώσεων τις περιοχής μας, ας φυτέψουμε νέα δεντράκια στο πάρκο και στις πλατείες της γειτονιάς μας σε συνεργασία με τον Δήμο. Τα δεντράκια μπορούμε να τα προμηθευτούμε από δασικά φυτώρια ενώ το ιδανικό είναι το μέρος που θα τα φυτέψουμε να είναι κοντά μας ώστε να μπορούμε να αναλάβουμε και τη φροντίδα, περιποίηση, πότισμα του δέντρου στην συνέχεια. Μπορούμε να καθιερώσουμε και τη δική μας «plant-a-tree day». Αν θέλουμε μάλιστα να είμαστε ακόμα πιο ριζοσπαστικοί γιατί να μην καθιερώσουμε και στις γιορτές και γενέθλια των συμμαθητών μας να κάνουμε ο ένας στον άλλο δώρο ένα δεντράκι; Φανταστείτε τη χαρά του φίλου μας αν μια μέρα περνώντας από την πλατεία δει το «Παρτέρι του Δημήτρη»! Μια αντίστοιχη πρωτοβουλία δείτε εδώ.

Ένας κήπος στην αυλή μας

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Είναι στα πόδια μας, περνάμε κάθε μέρα χρόνο σε αυτή κι όμως είναι γκρίζα, μουντή και άχαρη. Πως θα την ομορφύνουμε; πολύ απλά θα την πρασινίσουμε. Ανάλογα με τις ικανότητες "πειθώ" της ομάδας και τις διαθέσεις του διευθυντή του σχολείου μπορούμε να βάλουμε μόνο φυτά μέσα σε τενεκέδες σε μια γωνίτσα της αυλής ή να φτιάξουμε ένα παρτέρι μικρό ή μεγαλύτερο, να το γεμίσουμε με χώμα και να το φυτέψουμε.

Σελίδες