ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΟΛΗ
στη γειτονιά
Το δικό μας πάρκο
Πόσοι πράσινοι χώροι υπάρχουν στην γειτονιά του σχολείου. Ποιός τους διαχειρίζεται; Σε τι κατάσταση είναι; Είναι καθαροί; Έχουν κούνιες; Θα μπορούσαν να έχουν; Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Ας κάνουμε με την τάξη μας μια βόλτα στην γειτονία κι ας καταγράψουμε τους ανοιχτούς χώρους που μας άρεσαν κι αυτούς που θα μπορούσαν να μας αρέσουν αν ήταν αλλιώς. Όταν γυρίσουμε στην τάξη θα καταλήξουμε σε ένα ή δύο που μας ενδιαφέρουν περισσότερο. Θα γράψουμε ένα γράμμα στον δήμο ζητώντας πληροφορίες για το νομικό καθεστώς και τον υπεύθυνο φορέα διαχείρισης (πιθανόν θα είναι η τεχνική υπηρεσία του δήμου). Θα κάνουμε έναν καταιγισμό ιδεών στην τάξη για λύσεις και ιδέες απλές και εφαρμόσιμες και θα τις χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες: Τι μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας (η τάξη), τι θα κάνουμε με τη βοήθεια της γειτονιάς, των γονιών μας, των φίλων μας, τι θα πρέπει να κάνει ο δήμος. Θα κανονίσουμε μια συνάντηση μιας υποεπιτροπής μαζί τους και θα τους παρουσιάσουμε τις ιδέες μας. Τέλος, ας υιοθετήσουμε συμβολικά τον χώρο αυτόν και ας τον αναδείξουμε, ας ευαισθητοποιήσουμε τους κατοίκους, ας οργανωθούμε ώστε κάποια μαθήματα να γίνονται εκεί, ας κάνουμε εθελοντικές δράσεις με την γειτονιά, ας πιέσουμε τον δήμο να υλοποιήσει τις δράσεις που προτείναμε.
Εδώ θα βρείτε ένα ερωτηματολόγιο αρχικής καταγραφής για έναν χώρο αστικού πρασίνου.
Μια ωραία ιδέα για λίγο διαφορετική πρώτη προσέγγιση για να δούμε ποιοί χρησιμοποιούν αυτόν τον χώρο και με τι σκοπό θα βρούμε στο Bingo για τους χρήστες του Πεδίου του Άρεως.
Επίσης εδώ θα βρούμε ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας για το Λόφο Φιλοπάππου.
Κι ένα παράδειγμα για έμπνευση: να δούμε την ταινία Τα παιδία δεν παίζει.
ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ:
δεν έχουν αναλάβει σχολεία