Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Πράσινο κολατσιό

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Πράσινο κολατσιό
Επίπεδο δράσης: 

Το πρωί όταν βιαζόμαστε είναι πιο εύκολο να πάρουμε κάτι έτοιμο για κολατσιό αντί να φτιάξουμε κάτι φρέσκο. Αλλά τα συστατικά ενός υγιούς γεύματος κάνουν καλό και στον πλανήτη, ειδικά αν έχουν παραχθεί τοπικά, αν είναι εποχιακά, βιολογικά, ή πιστοποιημένα. Τα έτοιμα περιέχουν σίγουρα περισσότερη συσκευασία που συνήθως είναι μη βιοδιασπώμενη και καταλήγει στους λόφους σκουπιδιών της χωματερής. Ας συζητήσουμε με τους γονείς για να βρούμε μαζί τρόπους για σνακ φιλικότερα στο περιβάλλον.

Τα μικρά σποράκια

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
@Jurgen Freund-WWF Canon
Επίπεδο δράσης: 

Η ιδέα είναι απλή. Διαλέγουμε όμορφα φυτά που να χρειάζονται λίγο νερό και φροντίδα όπως πχ αρωματικά, ή μεσογειακούς θάμνους, βρίσκουμε ή συλλέγουμε σπόρους, τους φυτεύουμε σε μικρά γλαστράκια (που μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας ανακυκλώνοντας συσκευασίες) στην τάξη μας όπου μπορούμε να τους φροντίζουμε τις πρώτες εβδομάδες της ζωής τους κι όταν τα γλαστράκια μας είναι έτοιμα τα χαρίζουμε σε νοικοκυριά, καταστήματα κι επιχειρήσεις της γειτονιάς ώστε να ομορφύνουν τα μπαλκόνια, τα πεζοδρόμια κι οι είσοδοι των μαγαζιών.

Ένα τόσο... μεταφορικό έργο

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Ζήτω τα ΜΜΜ! Είναι φτηνά, φιλικά προς το περιβάλλον και μας επιτρέπουν να κάνουμε τόσα πράγματα που δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε σε ένα ΙΧ. 

Ήρθε όμως η ώρα να γίνουν και η αφορμή για ένα καλλιτεχνικό έργο.

Ας κινηθούμε λοιπόν με μέσα μαζικής μεταφοράς, θυμόμαστε να κρατήσουμε το εισητήριο μας ή τη μηνιαία κάρτα μας και δημιουργούμε με αυτά ένα πρωτότυπο κολλάζ που θα απεικονίζει με τη σειρά του ένα λεωφορείο, ένα τραμ, το μετρό ή όποιο άλλο είναι το αγαπημένο μας μέσο μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ)!

Μπαμπάς ο μάστορας!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Καιρός να αναδείξουμε τις ικανότητες των δικών μας στα μαστορέματα. Θα ορίσουμε μια μέρα όπου όλοι μπορούν να φέρουν ένα μηχάνημα, ένα αντικείμενο, ένα γκάτζετ κλπ που δεν λειτουργεί. Θα καλέσουμε τους γονείς και συγγενείς των μαθητών να έρθουν να βοηθήσουν στα μαστορέματα. Μήπως μπορεί κάποιος να φτιάξει κάτι από τα χαλασμένα αντικείμενα; Μπορούμε να οργανώσουμε τον χώρο και την εκδήλωση ως «γιατροί-ασθενείς». Όσοι θέλουν να δοκιμάσουν τα μαστορέματα είναι οι γιατροί. Οι άλλοι που φέρνουν τα χαλασμένα αντικείμενα είναι οι ασθενείς. Μπορεί να αναδειχθούν ταλέντα και γονείς ή συγγενείς-αστέρια στα μαστορέματα. Είναι μια χρυσή ευκαιρία για να ενεργοποiηθούν οι γονείς.

Τα ΜΜΜ που θέλω!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Τι ΜΜΜ έχω στη γειτονιά μου; Πόσο τα γνωρίζω; Πόσο τα χρησιμοποιώ; Αν δεν τα επιλέγω, γιατι; Ποιές προτάσεις θα μπορούσα να καταθέσω; Ποιός φορέας τα διοικεί; Υπάρχει δημοτική συγκοινωνία και αν ναι πόσο με εξυπηρετεί;

Ας καταγράψουμε τα ΜΜΜ που υπάρχουν στη γειτονιά μας και τις προτάσεις μας για βελτίωση τους.

Ας εξετάσουμε κάθε μέσο χωριστά κι ας σκεφτούμε για καθένα:

Ο γύρος της πόλης σε μια μέρα!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Θα μπορούσαμε να κάνουμε τον γύρο της πόλης  (ή της γειτονιάς μας) μέσα σε μια μέρα χρησιμοποιώντας μόνο μέσα μαζικής μεταφοράς και ... τα ποδαράκια μας; Κι αν ναι τι θα θέλαμε να δούμε;

Ξεκινάμε με κάτι απλό. Βρίσκουμε στο ίντερνετ και τυπώνουμε ένα χάρτη της περιοχής (ή πόλης μας). Τοποθετούμε επάνω του σε κεντρική θέση το σχολείο μας.

Σχολικό μάρκας πεζό!

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Για ασφαλή, οικολογική, οικονομική και διασκεδαστική μεταφορά των μαθητών στο και από το σχολείο οργανώνουμε, με τη βοήθεια των γονιών, ένα πεζό σχολικό. Κάθε μέρα κάποιοι γονείς και εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τα παιδιά προς και από το σχολείο. Χαράξτε τη διαδρομή ώστε να περνά από τα σπίτια όλων των μαθητών…και έτοιμο το σχολικό! Θα χρειαστεί φυσικά συνεργασία με τους γονείς, καλή οργάνωση, συνέπεια από όλους και κέφι. Με το πεζό σχολικό βοηθάμε και στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας ενώ μπορούμε να αξιοποιήσουμε και τη διαδρομή για ευχάριστη μάθηση, επικοινωνία και δημιουργική επαφή μεταξύ μας. Μπορούμε να χαράξουμε τη διαδρομή του σχολικού μας σε χάρτη, να κάνουμε σκαρίφημα, ταμπέλα, και να εμπλέξουμε τον Δήμο στην προσπάθειά μας. Μπορεί να βοηθήσει στη σηματοδότηση της διαδρομής. Δείτε την περιγραφή εδώ.

Μαθαίνω να διαβάζω ετικέτες

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
@Richard Stonehouse-WWF Canon
Επίπεδο δράσης: 

Θα οργανώσουμε ένα σεμινάριο ανάγνωσης ετικετών στο σχολείο. Συγκεντρώνουμε τα πιο συνηθισμένα σήματα οικολογικής πιστοποίησης και τα παρουσιάζουμε. Επικεντρωνόμαστε στη σήμανση που αφορά: (α) Ανακύκλωση , (β) Ενέργεια και (γ) Τοξικά.

Στην πρώτη κατηγορία, δίνουμε έμφαση στη διάκριση των σημάτων που σημαίνουν ανακυκλώσιμη συσκευασία από αυτά που σημαίνουν ότι η συσκευασία ανακυκλώνεται ή ξαναχρησιμοποιείται.

Ανταλλάσσουμε;

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Οργανώνουμε ημέρα ανταλλαγής αγαθών. Θα το διασκεδάσουμε πραγματικά. Ας φέρουμε όλοι, μικροί, μεγάλοι, ρούχα που δε φοράμε, βιβλία που διαβάσαμε και δεν θέλουμε να τα κρατήσουμε, διπλά βιβλία, CDs,. DVDs, οτιδήποτε έχουμε χρησιμοποιήσει, είναι σε καλή κατάσταση και πιθανόν να τα θέλουν άλλοι.

Σκουπίδια: τα τρία R (Reduce, Reuse, Recycle) στην πράξη

Θεματική: 
Φωτογραφία: 
Επίπεδο δράσης: 

Τα απορρίμματά μας δείχνουν τις καταναλωτικές μας συνήθειες. "Εικονογραφούν" την καταναλωτική κουλτούρα του ατόμου, του νοικοκυριού, του σχολείου της εταιρείας, της δημόσιας υπηρεσίας, της χώρας! Πριν βιαστούμε να περάσουμε στην ανακύκλωση ας δούμε αν μπορούμε να μειώσουμε τον όγκο των σκουπιδιών ή αν υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαμε αν επαναχρησιμοποιήσουμε.

Σελίδες