Τα Επισκοπιανά είναι ένα μικρό χωριό 300 περίπου κατοίκων, 20 χιλιόμετρα νότια της Κέρκυρας. Είναι η γενέτειρα του Ιωάννη Καποδίστρια κι άλλων σπουδαίων ανθρώπων που δεν κυβέρνησαν την Ελλάδα, αλλά κάνουν μικρά θαύματα στην καθημερινότητά τους. Αναφερόμαστε στα παιδιά και στη δασκάλα του Νηπιαγωγείου Επισκοπιανών που συμμετείχε φέτος στο σχολικό πρόγραμμα της Καλύτερης Ζωής "Σχολεία σε δράση" και κατάφερε να καταλάβει την 1η θέση και να κατακτήσει επάξια το Χρυσό Πάντα!
Όλη τη σχολική χρονιά, τα παιδιά με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού Σπυριδούλας Σιλιόγκα πραγματοποίησαν 15 περιβαλλοντικές δράσεις συνολικά και έδειξαν πως όλα μπορούν να γίνουν αρκεί να υπάρχει μεράκι και διάθεση για προσφορά.
Με αφορμή τη βράβευση του σχολείου, συζητήσαμε με την εκπαιδευτικό του σχολείου σχετικά με τη συμμετοχή του σχολείου στην Καλύτερη Ζωή. Οι απαντήσεις ακολουθούν!
1. Γιατί δηλώσατε συμμετοχή στην Καλύτερη Ζωή;
Τυχαίνει να υποστηρίζω το WWF και να ενημερώνομαι τακτικά από το newsletter του. Συνεπώς, αμέσως πληροφορήθηκα για την "Καλύτερη Ζωή". Δήλωσα συμμετοχή αρχικά από προσωπικό ενδιαφέρον! Προσπαθώ να ακολουθώ έναν τρόπο ζωής που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον και η "Καλύτερή Ζωή" μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Μόλις διαπίστωσα ότι η δράση αφορά και στα σχολεία, δεν δίστασα να δηλώσω συμμετοχή!
2. Ποια ήταν η ανταπόκριση των παιδιών όταν τους ανακοινώσατε ότι θέλετε να συμμετέχετε στο πρόγραμμα;
Τα παιδιά δείχνουν άμεσο ενδιαφέρον και ενεργητική συμμετοχή σε κάτι που είναι μέσα στα καθημερινά τους βιώματα και τα ευχαριστεί, όπως ήταν οι δράσεις της "Καλύτερης Ζωής".
3. Ποιες δράσεις καταφέρατε να πραγματοποιήσετε;
Συνολικά καταφέραμε να υλοποιήσουμε 15 δράσεις και από τις 4 θεματικές ενότητες (κατανάλωση, διατροφή, πράσινη πόλη, ενέργεια) και στα 3 επίπεδα (σχολείο, σπίτι, γειτονιά).
4. Ποια δράση ξεχωρίσατε και γιατί;
Mε τις δράσεις της ανακύκλωσης διασκεδάσαμε πολύ, αλλά η δράση "Αφήνω τον γόνο να γίνει γονιός" ήταν ξεχωριστή. Τα νήπια συμμετέχουν με ενθουσιασμό στη δημιουργία της αφίσας και διηγούνται τις προσωπικές τους εμπειρίες για τα ψάρια που δεν έχουν τελειωμό!
5. Περιγράψτε κάτι μικρό κι ευτράπελο που αποτυπώθηκε στη μνήμη σας καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των δράσεων.
Σε κάποιο μικρό διάλειμμα από τις περιβαλλοντικές μας δράσεις υπήρχε η ανυπομονησία να ξεκινήσουμε ξανά να ασχολούμαστε με αυτές!
6. Ποια η ανταπόκριση των γονιών στις πράξεις σας;
Οι γονείς ήταν δίπλα μας από την πρώτη στιγμή στο κάλεσμα για βοήθεια στη συγκέντρωση του υλικού για κομποστοποίηση. Αργότερα, έφεραν τα δεντράκια για την αυλή μας, καθώς και σποράκια. Συνέχιζαν να φέρνουν λουλούδια για φύτεμα, ακόμα και χωρίς να το ζητήσουμε! Δίπλα μας και στην ανακύκλωση...
7. Έχετε κάνει τόσα. Τι σχέδια έχετε για του χρόνου;
Αν παραμείνω στο ίδιο σχολείο, προτεραιότητα θα έχουν οι φτερωτοί μας φίλοι και πιο συγκεκριμένα, οι αποδημητικοί, επειδή έχουμε φωλιές χελιδονιών στο σχολείο μας, τα Ιόνια Νησιά αποτελούν σπουδαίο πέρασμα γι' αυτά και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην περιβαλλοντική αλυσίδα. Ακόμα, σίγουρα θα ασχοληθούμε με την υγιεινή διατροφή, καθώς φέτος ελάχιστες ήταν οι στιγμές που αναφερθήκαμε, όμως τα νήπια πρέπει να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες...
Σημείωση: Το Νηπιαγωγείο Επισκοπιανών διαθέτει blog που αξίζει να επισκεφθείτε.
«Κυρία, δεν έχουμε να κάνουμε τίποτε άλλο στην αυλή μας;»
« Τι εννοείς; Τι θα ήθελες να κάνουμε;»
«Ε, να! Να σκάψουμε, να ποτίσουμε, να φροντίσουμε τα φυτά μας!»