Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΟΛΗ

Χαμηλή η αξιολόγηση των αστικών συγκοινωνιών της συμπρωτεύουσας

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, η καταναλωτική οργάνωση με έδρα τη Θεσσαλονίκη, προχώρησε σε μια μεγάλη έρευνα για την αξιολόγηση των Μέσων Αστικής Συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης.
 
Η Θεσσαλονίκη για όσους δεν γνωρίζουν, δεν διαθέτει άλλα δημόσια μέσα μετακίνησης παρά μόνο λεωφορεία και υπεύθυνος φορέας για το μεταφορικό έργο είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.).
 
Τα αποτέλεσματα δυστυχώς δεν είναι καλά και είναι μεγάλο κρίμα, ειδικά όταν όλοι γνωρίζουμε τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στην πόλη με τα συνεχή μποτιλιαρίσματα και τα αυξημένα επίπεδα ρύπανσης.
 
Συνολικά στην έρευνα συμμετείχαν 8.784 και η συντριπτική πλειονότητα περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην συμπρωτεύουσα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως το: 
 
- 64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων ως κακή και πολύ κακή.
 
- 62% των επιβατών αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας ως κακό και πολύ κακό.
 
- 82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων ως κακή και πολύ κακή.
 
- 85% των επιβατών αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης ως κακή και πολύ κακή.
 
- 89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής ως κακή και πολύ κακή.
 
Στα θετικά αναφέρεται πως το 66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών ως καλή -  πολύ καλή και τέλεια, αν και σίγουρα υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης.
 
Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αξίζουν πολλά περισσότερα και πρέπει οπωσδήποτε να ληφθούν μέτρα. Ο Ο.Α.Σ.Θ. και η Πολιτεία οφείλουν να σκύψουν πάνω από το πρόβλημα και να προχωρήσουν σε μια σειρά από αλλαγές, όπως π.χ. η θέσπιση λεωφορειολωρίδας, η βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων και η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας. 
 
Τα Μέσα Αστικών Συγκοινωνιών είναι απαραίτητα και μπορούν πραγματικά να βελτιώσουν τις συνθήκες στην πόλη και κατ’ επέκταση τη ζωή των κατοίκων. Ένα λεωφορείο βγάζει εκτός λειτουργίας τουλάχιστον 30 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και θα πρέπει να προτιμούνται από τους πολίτες. Βασική προϋπόθεση για αυτό είναι η βελτίωση των υποδομών και των λειτουργιών.
 
Η WWF – Καλύτερη Ζωή έχει υλοποιήσει έρευνα για τα Μέσα Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας και φαίνεται πως τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με τη Θεσσαλονίκη, αν και εδώ εννοείται ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης.
 
Δες την πλήρη έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών εδώ.