ΠΡΑΣΙΝΗ ΠΟΛΗ
στο σχολείο
Η γειτονιά που θα θέλαμε να ζούμε
Ας αποτυπώσουμε την ιδανική μας γειτονιά, καταγράφοντας αρχικά την πραγματικότητα και στη συνέχεια μέσα από μια διαδικασία οραματισμού τα θέλω μας. Μετά θα φτιάξουμε μια οπτικοακουστική παρουσίαση για να υποστηρίξουμε τις ιδέες μας στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα, τους γονείς και στους φορείς της περιοχής.
Πρώτη φάση Καταγραφή και αποτύπωση: Κάνοντας έναν περίπατο στη γειτονιά αποτυπώνουμε τι μας αρέσει και τι όχι. Γυρνάμε στην τάξη και αποτυπώνουμε όσα είδαμε.
Δεύτερη φάση Οραματισμός: Δουλεύοντας σε ομάδες και στη συνέχεια στην ολομέλεια καταλήγουμε σε ένα κοινό όραμα για τη γειτονιά μας. Ζωγραφίζουμε τον χάρτη της γειτονιάς μας και στη συνέχεια αποτυπώνουμε πάνω σε αυτόν το όραμά μας. Κρατάμε ότι μας άρεσε (κολλάμε στον χάρτη και τις αντίστοιχες φωτό), αλλάζουμε/ομορφαίνουμε ότι δεν μας άρεσε. Προσθέτουμε πλατείες και παιδικές χαρές, πάρκα, πεζόδρομους, ποδηλατοδρόμους.
Τρίτη φάση Παρουσίαση του οράματος με οπτικοακουστικά μέσα. Χρησιμοποιώντας το ανοιχτό πρόγραμμα Popcorn Maker ή κάποιο αντίστοιχο δημιουργούμε ένα δυναμικό βίντεο με τον χάρτη της περιοχής, τις ιδέες και τις παρεμβάσεις που θέλουμε να δούμε, με ζωγραφιές, φωτογραφίες και βίντεο που θα τραβήξουμε από την γειτονιά, με συνδέσεις σε αντίστοιχες εφαρμογές/λύσεις/προτάσεις σε άλλες γειτονιές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με ηχητικό ή γραπτό σχολιασμό. το αποτέλεσμα, ένα δυναμικό βίντεο 2-5' θα είναι το μέσο για να παρουσιάσουμε την ιδέα μας στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα, στον σύλλογο γονέων, στο ευρύ κοινό, στους αρμόδιους φορείς και στον δήμο τους. Το δυναμικό αυτό βίντεο/παρουσίαση θα μπορούσε ακόμα να δοθεί στην δημοτική βιβλιοθήκη για να έχει πρόσβαση σε αυτήν ο καθένας και να μπορεί να προσθέτει ανά πάσα στιγμή τη δική του πινελιά.
Μια πολύ απλή προσέγγιση αυτού του ομαδικού οραματισμού υπάρχει στους Πράσινους Ντεντέκτιβ αλλά και εδώ για την Οδό Πανεπιστημίου.
ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ:
δεν έχουν αναλάβει σχολεία