Η συμβουλευτική ομάδα απαρτίζεται από ανθρώπους που εθελοντικά προσφέρουν χρόνο και μεράκι για να συμβάλλουν στην προσπάθειά μας. Η ομάδα προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στον σχεδιασμό και υλοποίηση των δράσεων της Καλύτερης Ζωής.
Κωνσταντίνος Αμπελιώτης
Ο Κώστας Αμπελιώτης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Διαχείρισης Περιβάλλοντος στο Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Ασχολείται ερευνητικά με τη μελέτη των επιπτώσεων στο περιβάλλον των καθημερινών δραστηριότητων του νοικοκυριού σε ολόκληρη της διάρκεια του κύκλου της ζωής τους. Βασικό αντικείμενο της ενασχόλησης του αποτελεί η επίδραση της συμπεριφοράς των καταναλωτικών μας συνηθειών στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η προσπάθεια περιορισμού ή και πρόληψης των επιπτώσεων αυτών μέσω της αλλαγής των καθημερινών μας συνηθειών.
Μυρτώ Παπαδογεώργου
Η Μυρτώ Παπαδογεώργου είναι ντοκιμαντερίστρια. Eργάστηκε ως οπτικοακουστικός παραγωγός στην Ισπανία και την Ελλάδα, μέχρι το 2009 που έκανε το πρώτο της ντοκιμαντέρ με τίτλο Just Another Day, για μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Από τότε ασχολείται με την δημιουργική καταγραφή καθημερινών ιστοριών απλών ανθρώπων γιατί αυτοί τελικά είναι που κάνουν τη ζωή καλύτερη (ή χειρότερη) στην κοινωνία που ζει. Το 2010 σκηνοθέτησε δύο ντοκιμαντέρ, το Crisis* για το BBC World News και το «Στο Χέρι Μας Είναι» για την ΕΡΤ. Παράλληλα ξεκίνησε η ενασχόλησή της με το cross-media documentary, που το 2012 οδήγησε στη δημιουργία του City of Errors, μιας διαδραστικής διαδικτυακής πλατφόρμας που συνδυάζει το ντοκιμαντέρ με τις νέες τεχνολογίες, με στόχο τη δημιουργία ενός κοινωνικού δικτύου υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.
Γιάννης Βουγιουκλάκης
Ο Γιάννης Βουγιουκλάκης είναι διδάκτωρ μηχανολόγος μηχανικός. Έχει εργαστεί στο παρελθόν σε ερευνητικό κέντρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ολλανδία, ενώ τα τελευταία 9 χρόνια δουλεύει στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας. Ασχολείται με θέματα ενεργειακής πολιτικής, μηχανισμών υποστήριξης και προώθησης των ανανεώσιμων πηγών και των ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ευρωπαϊκών έργων, εθνικών μελετών και εκθέσεων αναφορικά με τις εξελίξεις και προοπτικές αξιοποίησης των ανανεώσιμων πηγών και των τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας στην Ελλάδα. Γεννήθηκε στην Αθήνα, ζει τα τελευταία 10 χρόνια στο κέντρο της πόλης και προσπαθεί να υποστηρίζει και να συμμετέχει σε καινοτόμες δράσεις που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε όλους τους τομείς τελικής χρήσης.
Ειρήνη Βοκοτοπούλου
H Ειρήνη Βοκοτοπούλου είναι κοινωνιολόγος και εργάζεται από το 1988 για την προώθηση της ανάγνωσης στις παιδικές ηλικίες. Έχει συνεργαστεί για τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων με το Κέντρο Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου καθώς και με δημόσιες ή δημοτικές βιβλιοθήκες και σχολεία. Από το 1995 συνεργάζεται με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας, οργανώνοντας τις αναγνωστικές της καμπάνιας και το 2009 συμμετέχοντας στην ομάδα σχεδιασμού του καινούριου της παιδικού τμήματος. Τα τελευταία χρόνια δουλεύει σε σχολικές βιβλιοθήκες, συμμετέχει στην ομάδα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας για τη δημιουργία ψηφιακών εργαλείων ανάγνωσης και διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και συνεργάζεται με την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Future Library για την οργάνωση και το σχεδιασμό εκστρατειών ανάγνωσης και δημιουργικότητας στις συνεργαζόμενες με αυτό βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα. Είναι υπεύθυνη, τέλος, της ιστοσελίδας Bookbook.gr για την ανάγνωση στις παιδικές ηλικίες.
Αυτό που την ενδιαφέρει κυρίως στη δουλειά της με τα παιδιά είναι μέσα στο δάσος των βιβλίων να μαζεύει μαζί τους τα βιβλία-χαλικάκια για να φτιάχνουν κάθε φορά ένα καινούργιο αναγνωστικό μονοπάτι .
Λίνα Γιάνναρου
Η πρώτη μου δουλειά έβερ ήταν το 1997 και ήταν η καλύτερη του κόσμου. Στο Μετρό, μια χρυσή εποχή για τα περιοδικά και με συνθήκες εργασίας που τότε δυστυχώς δεν εκτιμούσα αρκετά. Το 2000 άρχισα να εργάζομαι στην Καθημερινή, στο ελεύθερο ρεπορτάζ, θέση στην οποία βρίσκομαι μέχρι σήμερα (#diplis). Ασχολήθηκα για χρόνια με το περιβαλλοντικό ρεπορτάζ, μέσα και από το ΟΙΚΟ, ένθετο περιοδικό της Καθημερινής, η έκδοση του οποίου διακόπηκε στις αρχές της κρίσης προς μεγάλη θλίψη όλης της συντακτικής ομάδας. Σήμερα, μην γελιόμαστε, γράφω περίπου για τα πάντα. Το περίεργο είναι ότι άρχισα να δηλώνω δημοσιογράφος σχετικά πρόσφατα, αφού δηλαδή το επάγγελμα παραδόθηκε στη γενική χλεύη.
Δημήτρης Γκούσκος
Ο Δημήτρης Γκούσκος, γεννημένος το 1968, είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, και μέλος του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ, όπου συμβάλλει στο συντονισμό των ερευνητικών ομάδων Ψηφιακά Μέσα για Μάθηση και Ψηφιακά Μέσα για Συμμετοχή. Είναι πτυχιούχος (1990) και διδάκτορας (1998) του Τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστημίου Αθηνών
Μεταξύ άλλων, έχει συντονίσει ομάδες εργασίας για το έργο ecoΚτήμα για τη μάθηση και το παιχνίδι μέσα από υβριδική διάχυτη εμπειρία, την πλατφόρμα Οργάνωση 2.0 για χαρτογράφηση αυτο-οργανωμένων δικτύων κοινωνικής αλληλεγγύης, τη δράση Μάθηση 2.0 για συλλογικά ψηφιακά μέσα στην εκπαίδευση, την πλατφόρμα ψηφιακής αφήγησης Μηλιά (Euromedia Seal of Approval 2011) και τα ψηφιακά παιχνίδια μάθησης Ηλεκτροδωμάτιο, Λο και Μαγικό Φίλτρο (Comenius Edumedia Medal 2009) και έχει συμβάλλει ως Πρόεδρος Προγράμματος στο 5th European Conference on Games-Based Learning. Συνεισφέρει ως Αρχισυντάκτης του επιστημονικού περιοδικού International Journal of Electronic Governance και υπήρξε μέλος της ομάδας ανάπτυξης της ηλεκτρονικής δημόσιας υπηρεσίας TAXISnet (eEurope Good Practice Label 2001).
Μαρία Δημοπούλου
Η Μαρία Δημοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό της Αρκαδίας. Έκανε σπουδές Βιολογίας στο Université Libre de Bruxelles και Παιδαγωγικά στη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μετεκπαιδεύτηκε στη ΣΕΛΔΕ και τελείωσε Ειδική Αγωγή στο Μαράσλειο Διδασκαλείο. Έχει μεταπτυχιακές σπουδές στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο της Κύπρου.
Από το 1997 ως Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α Δ/νσης Π.Ε Αθηνών οργάνωσε και συντόνισε πολλά επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, τα τοπικά θεματικά Δίκτυα: Περιβαλλοντικές –πολιτιστικές διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας , Σχολικοί λαχανόκηποι , Αειφόρο Σχολείο , σχεδίασε Δράσεις και 2 μαθητικά Φεστιβάλ . Είναι υπεύθυνη του παιδαγωγικού σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ ,συγγραφέας της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β Δημοτικού και εκπαιδευτικών υλικών για την εκπαίδευση για το περιβάλλον και την Αειφορία.
Αλέξανδρος Θεοδωρίδης
Ονομάζομαι Αλέξανδρος Θεοδωρίδης και είμαι ιδρυτικό μέλος του ΜΠΟΡΟΥΜΕ. Στόχος της οργάνωσης μας είναι η μείωση της σπατάλης φαγητού στην Ελλάδα και παράλληλα η αξιοποίηση αυτού υπέρ κοινωφελών σκοπών. Πιστεύω πως με τη βοήθεια του μηχανισμού που προσφέρει αφιλοκερδώς το ΜΠΟΡΟΥΜΕ και διευκολύνει στο μέγιστο βαθμό τις δωρεές τροφίμων, δεν υπάρχει πλέον δικαιολογία για να πετάμε φαγητό στα σκουπίδια, ειδικά την εποχή που ζούμε, όπου όλο και περισσότεροι συνάνθρωποι μας έχουν τη βοήθεια στήριξης μας.
Το μήνυμα μας είναι «καμία μερίδα φαγητού χαμένη!»
Χαρίκλεια Μινώτου
Η Χαρίκλεια Μινώτου ασχολείται με θέματα βιολογικής γεωργίας, αειφόρου γεωργικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος. Λόγω των σπουδών της, αρχικά γεωπονικού αντικειμένου αλλά και του διδακτορικού της στην αειφορική διαχείριση προσταστευόμενων περιοχών, έχει εργαστεί και συμβάλλει στην εδραίωση και ανάπτυξη της βιολογικής γεωργίας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος. Έχει συμμετάσχει ως μέλος σε διοικητικά συμβούλια: του φορέα πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων ΔΗΩ, του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου, της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Ζακύνθου, της IFOAM: Διεθνής Ομοσπονδία των Κινημάτων για τη βιολογική γεωργία καθώς και άλλων κοινωνικών και πολιτιστικών συλλόγων.
Ως σύμβουλος οικοπεριβαλλοντικών θεμάτων έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της στο WWF Ελλάς, στη ΔΗΩ και σε άλλους φορείς και ιδιώτες. Η βελτίωση της γεωργικής παραγωγής μέσω της εφαρμογής βιολογικών μεθόδων παραγωγής, η ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα διατροφής και περιβάλλοντος, η περιβαλλοντική εκπαίδευση και ο οικο-αγροτουρισμός αποτελούν τα κυριότερα αντικείμενα απασχόλησης της. Από το 2000 πραγματοποιεί εβδομαδιαία ωριαία εκπομπή, με τον τίτλο «Αλκυονίδες διαδρομές», οικολογικού και πολιτιστικού περιεχομένου.
Ελένη Ρεβέκκα Στάιου
Η Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα. Το 2007 αποφοίτησε από το τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ) και το 2008 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της στο LSE (MSc in Communication, Information and Society). Από τον Απρίλιο του 2009 είναι Υποψήφια Διδάκτωρ στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ) σε θέματα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Συμμετοχικού Διαδικτύου (web 2.0, social media). Είναι δημιουργός της πλατφόρμας Οργάνωση 2.0 (http://organosi20.gr) που στόχος της είναι να συγκεντρώσει πληροφορίες για όσο το δυνατόν περισσότερες κινήσεις αυτο-οργάνωσης πολιτών σε έναν ιστοχώρο προσβάσιμο από όλους, δίνοντας έτσι την ευκαιρία για επιπλέον ενημέρωση, συνεργασία, επικοινωνία αλλά και νέες ιδέες αλληλεγγύης και υποστήριξης. Την ενδιαφέρει η συμμετοχή των πολιτών στην ηλεκτρονική και τοπική διακυβέρνηση, τα social media και ειδικότερα οι δυνατότητες χρήσης τους από άτομα, ομάδες και οργανώσεις.
Παναγιώτης Τραγαζίκης
Ο Παναγιώτης Τραγαζίκης είναι δάσκαλος-οικονομολόγος, με μεταπτυχιακές σπουδές στην οργάνωση εκπαιδευτικών μονάδων με ειδίκευση στις ΤΠΕ, Επιστημονικός Συνεργάτης του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του τμήματος ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών και υποψήφιος διδάκτορας. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας έχει βραβευθεί με Ευρωπαϊκό Βραβείο (Comenius Edumedia Medal 2009) με την ομάδα δημιουργίας του ψηφιακού παιχνιδιού «Μαγικό Φίλτρο» και έχει πάρει μέρος στα βραβεία ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ 2009, για την ερευνητική του δραστηριότητα πάνω σε εφαρμογές ψηφιακών παιχνιδιών που σχετίζονται με την αειφορία. Επίσης συνεργάζεται με την ομάδα eco-κτήμα. Ασχολείται με ζητήματα Περιβάλλοντος και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως δάσκαλος από το 1991 και ως μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Αργυρούπολης (2004-2007). Έχει βραβευθεί με «αριστείο στην εκπαίδευση» (2011), για τη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών και εφαρμογών από μαθητές με θέμα την κατανάλωση ενέργειας. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα, εστιάζει στην περιοχή των ψηφιακών παιχνιδιών και στην αποτελεσματικότητά τους σε εκπαιδευτικές εφαρμογές.